Wir sind auch seit gestern wieder blockiert. Ich hab eine Antwort in Anlehung an CmdrXay erstellt:
ZitatAlles anzeigenSehr geehrte Damen und Herren,
das Problem ist nicht neu und das Problem ist Ihnen bekannt - und ich hasse diese Bot-Antworten und dass ich dann nochmals antworten muss.
Lästig ist zudem, dass ich jetzt nach einem Monat erneut nachhaken muss... In unserem Kundenforum ist ihr Umgang mittlerweile ein running gag, der nur
noch ¯\_(?)_/¯ erntet...
Mittlerweile sage ich jedem (auch wer es nicht wissen will): Wer sich eine Email bei live, hotmail, outlook anlegt, dem ist nicht mehr zu helfen. Trotzdem kümmere ich mich um diese Leute, weil es Kunden von mir sind.
In beiden erwähnten Programmen bin ich schon längst drin. Nichts anderes als Beschäftigungstherapie, genützt hat es bislang nichts.
Unser Server ist ordentlich administriert, SPF, DKIM, RDNS usw, es gibt keinen Spammer auf ihm. Ich bin in keiner Blockliste, weder IPv4 noch IPv6 gelistet. Mail-Transport zu allen anderen Netzwerken wie Gmail, Yahoo, Telekom, GMX läuft einwandfrei. Also bitte schicken Sie mir die folgende Antwort
möglichst bald:
"My name is blabla and I work with the Outlook.com Deliverability Support Team.
We have implemented mitigation for your IP 45.83.x.x."
Danke im Voraus.
On 5/5/22 02:23, WINLV.EDFS.WW.00.EN.MSF.RMD.TS.T01.SPT.00.EM@css.one.microsoft.com wrote:
Dear Alixxweb
We have completed reviewing the IP(s) you submitted. The following table contains the results of our investigation.
Not qualified for mitigation
45.83.x.x/32
Our investigation has determined that the above IP(s) do not qualify for mitigation.
Please ensure your emails comply with the Outlook.com policies, practices and guidelines found here: http://mail.live.com/mail/policies.aspx.
To have Deliverability Support investigate further, please reply to this email with a detailed description of the problem you are having, including specific error messages, and an agent will contact you.
Regardless of the deliverability status, Outlook.com recommends that all senders join two free programs that provide visibility into the Outlook.com traffic on your sending IP(s), the sending IP reputation with Outlook.com and the Outlook.com user complaint rates.
Junk Email Reporting program (JMRP) When an Outlook.com user marks an email as "junk", senders enrolled in this program get a copy of the mail forwarded to the email address of their choice. It allows senders to see which mails are being marked as junk and to identify mail traffic you did not intend to send. To join, please visit
https://sendersupport.olc.prot…utlook.com/snds/JMRP.aspx
Smart Network Data Services program (SNDS). This program allows you to monitor the ‘health’ and reputation of your registered IPs by providing data about traffic such as mail volume and complaint rates seen originating from your IPs. To register, please visit http://postmaster.live.com/snds/.
There is no silver bullet to maintaining or improving good IP reputation, but these programs help you proactively manage your email eco-system to help better ensure deliverability to Outlook.com users.
Thank you,
Outlook.com Deliverability Support