Wir hatten gerade auch die erste bekannt gewordene DNS-Störung, die scheinbar auf kaputtes DNSSEC zurückzuführen ist. Support ist informiert.
Posts by alixxweb
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Ich glaube kaum, dass MS so eine Scammer Liste wie UCEPROTECT verwendet...
Falls du doch daran glaubst, dann kannst den nächsten Scam vom gleichen Verein testen... http://www.whitelisted.org/ und deine IP teuer Whitelisten lassen
Ein Zusammenhang impliziert meiner Auffassung nach nicht, dass MS die UP3 nutzt.
~fc
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Ich bin auch langsam am Zweifeln, ob MS wirklich in den letzten zwei Jahren so schlimm geworden ist, denn unser Mailserver war beim vorigen Anbieter in 20 Jahren auf keiner Blockliste. Seit wir bei Netcup sind, passiert das regelmäßig (allerdings nur seitens MS).
Gibts eigentlich eine Aufstellung aller MS-Mailserver-IPs? Dann könnte man beim nächsten schwarzen Loch immerhin die eingehenden E-Mails sperren, um den Schaden zu begrenzen.
~fc
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Sehr mysteriös. Ich bekomme jetzt auch keine Bounce mehr. Alles scheint wieder zu laufen. Aber eine Schlussnachricht mit dem üblichen Bla-bla habe ich auch noch nicht erhalten. Ist ihnen der Laden jetzt vollkommen um die Ohren geflogen?
~fc
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Besten Dank, CmdrXay.
Ich hab gerade ein interessantes Verhalten festgestellt. Ich bekomme zwar die Bounce von MS, die Mail wird aber trotzdem in das Zielpostfach ausgeliefert. Was ist jetzt los?
~fc -
Wir sind auch seit gestern wieder blockiert. Ich hab eine Antwort in Anlehung an CmdrXay erstellt:
QuoteSehr geehrte Damen und Herren,
das Problem ist nicht neu und das Problem ist Ihnen bekannt - und ich hasse diese Bot-Antworten und dass ich dann nochmals antworten muss.
Lästig ist zudem, dass ich jetzt nach einem Monat erneut nachhaken muss... In unserem Kundenforum ist ihr Umgang mittlerweile ein running gag, der nur
noch ¯\_(?)_/¯ erntet...
Mittlerweile sage ich jedem (auch wer es nicht wissen will): Wer sich eine Email bei live, hotmail, outlook anlegt, dem ist nicht mehr zu helfen. Trotzdem kümmere ich mich um diese Leute, weil es Kunden von mir sind.
In beiden erwähnten Programmen bin ich schon längst drin. Nichts anderes als Beschäftigungstherapie, genützt hat es bislang nichts.
Unser Server ist ordentlich administriert, SPF, DKIM, RDNS usw, es gibt keinen Spammer auf ihm. Ich bin in keiner Blockliste, weder IPv4 noch IPv6 gelistet. Mail-Transport zu allen anderen Netzwerken wie Gmail, Yahoo, Telekom, GMX läuft einwandfrei. Also bitte schicken Sie mir die folgende Antwort
möglichst bald:
"My name is blabla and I work with the Outlook.com Deliverability Support Team.
We have implemented mitigation for your IP 45.83.x.x."
Danke im Voraus.
On 5/5/22 02:23, WINLV.EDFS.WW.00.EN.MSF.RMD.TS.T01.SPT.00.EM@css.one.microsoft.com wrote:
Dear Alixxweb
We have completed reviewing the IP(s) you submitted. The following table contains the results of our investigation.
Not qualified for mitigation
45.83.x.x/32
Our investigation has determined that the above IP(s) do not qualify for mitigation.
Please ensure your emails comply with the Outlook.com policies, practices and guidelines found here: http://mail.live.com/mail/policies.aspx.
To have Deliverability Support investigate further, please reply to this email with a detailed description of the problem you are having, including specific error messages, and an agent will contact you.
Regardless of the deliverability status, Outlook.com recommends that all senders join two free programs that provide visibility into the Outlook.com traffic on your sending IP(s), the sending IP reputation with Outlook.com and the Outlook.com user complaint rates.
Junk Email Reporting program (JMRP) When an Outlook.com user marks an email as "junk", senders enrolled in this program get a copy of the mail forwarded to the email address of their choice. It allows senders to see which mails are being marked as junk and to identify mail traffic you did not intend to send. To join, please visit
https://sendersupport.olc.prot…utlook.com/snds/JMRP.aspx
Smart Network Data Services program (SNDS). This program allows you to monitor the ‘health’ and reputation of your registered IPs by providing data about traffic such as mail volume and complaint rates seen originating from your IPs. To register, please visit http://postmaster.live.com/snds/.
There is no silver bullet to maintaining or improving good IP reputation, but these programs help you proactively manage your email eco-system to help better ensure deliverability to Outlook.com users.
Thank you,
Outlook.com Deliverability Support
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Mit der Vorlage von CmdrXay? Das wäre ja jetzt echt der Hit...
Die nutze ich fürs nächste Mal als Inspirationsquelle.
Meine letzte Nachricht findest du in https://forum.netcup.de/admini…-reisebericht/#post177405
LG
~fc -
Es läuft wieder!
QuoteHello,
My name is Varsha and I work with the Outlook.com Deliverability Support Team.
We have implemented mitigation for your IP: (45.83.x.x) and this process may take 24 - 48 hours to replicate completely throughout our system.
Sincerely,
Varsha
Outlook.com Deliverability Support.
LG
~fc
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Hi Peter,
das ist doch eine herrliche Kopiervorlage, die du da erstellt hast
Aber die Reaktion von Microsoft ist natürlich auch offenbarend.
LG
~fc
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Code
Ich würde den Praktikant über die anderen Kontaktmöglichkeiten informieren, dass er mit der Wahl seines E-Mailanbieters leider einem unseriösen Unternehmen zum Opfer gefallen ist.
Ich halte von Microsoft auch nicht viel. Ich kann aber im Geschäftsleben so einen Quark nicht an meine Kunden, Geschäftspartner oder Mitarbeiter/Praktikanten weitergeben. Glaubst du das Kunden mit 40 Mitarbeitern wegen einer solcher Antwort plötzlich von Office 365 zu einer anderen Lösung wechseln? Wohl eher nicht. Im worst case wird halt mit mir die Zusammenarbeit beendet.
Das ist ja einer der Gründe, warum ich diesen Vorgang hier möglichst transparent dokumentiere. Also wenn mir als technischer Ansprechpartner eines Unternehmens glaubwürdig vermittelt, dass mein ESP E-Mails unterschlägt (ohne Bounce), dann würde ich schon ins Grübeln kommen. Bisher bin ich da gerade bei Kunden eher auf offene Ohren gestoßen, und konnte auch schon von O365 wegmigrieren. Dafür gibts ja neben den genannten Gründen auch noch diverse andere Motivation (unter anderem monetärer Natur).
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Diese "verwalteten" Webhostingprodukte sind immer ein Kompromiss, daher sehe ich eine eigene VM / Container + Ansible immer als die bessere Lösung an. Dass es dabei zu Schwierigkeiten kommt, liegt in der Natur der Sache. Aber du wirst sicherlich berechtigte Kritik haben.
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Beim Server bin ich da komplett bei Dir, da sehe ich NetCup in dem Fall auch nicht in der (primären) Verantwortung. Bei Webhosting sehe ich das wie gesagt anders.
Aktuell läuft es aber zum Glück seit ein paar Monaten wieder ohne Probleme. Ist aber trotzdem extrem nervig.
Meinst Du jetzt spezielle Web-Pakete, wo Du Deine HTML und PHP-Seiten irgendwo hochlädst ohne SSH-Zugriff, etc? Sprich der Webserver wird von Netcup verwaltet?
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Quote from Holla_die_Waldfee
Blöd das ich dem Praktikanten keine Praktikumsbestätigung senden kann.Ich würde den Praktikant über die anderen Kontaktmöglichkeiten informieren, dass er mit der Wahl seines E-Mailanbieters leider einem unseriösen Unternehmen zum Opfer gefallen ist.
Das lustige war, dass wenn ich von MS aus ein Postfach das auf dem betroffenen Server lag angeschrieben habe und darauf geantwortet habe, dann kam die Mail auch an. Neue Konversationen wurden aber stillschweigend verworfen...
Dieses Verhalten wird von "Kleinweich" auf den SmartScreen™-Filter geschoben. Lt. Beschreibung eine fortgeschrittene KI, die keine Fehler macht.
Quote from Holla_die_WaldfeeWürde mich auch interessieren, was dabei rauskommt. Insbesondere ist das stille und heimliche Verwerfen (ohne eine spätere Nachzustellung) gerade bei der Rechnungszustellung dramatisch.
Quote from LucanEs war aber auf jeden Fall eine doppelte Enttäuschung (sowohl vom MS Support als auch insbesondere vom Netcup support, der ist leider auch nicht mehr wirklich zu gebrauchen).
Also ich hab absolutes Verständnis dafür, dass der Netcup-Kundendienst sich nicht in den Eiertanz mit Kleinweich hereinziehen lassen will. Dann könnte man die Produkte nämlich nicht mehr bezahlen. Ich bin im Allgemeinen von der Reaktionsgeschwindigkeit des Kundendienstes überzeugt und meine technischen Anliegen (die im Verantwortungsbereich der Netcup liegen), konnten bis jetzt immer schnell und kompetent gelöst werden.
Was ich nicht beurteilen kann, ob es wirklich Missbrauch auf meinem IP-Präfix gibt, was zu den Sperrungen führt. In dem Falle würde ich mir von Netcup wünschen, dass die entsprechenden "Störer" nachhaltig beseitigt werden.
Vom Kleinweich-Kundendienst erwarte ich gar nichts. Die zählen in meinen Augen mittlerweile zu den größten Saftläden in der gesamten IT-Branche.
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Jetzt sind wieder die Profis am Zug:
QuoteHello,
My name is Sheikh Zaid and I work with the Outlook.com Deliverability Support Team.
We will be looking into this issue along with the Escalations Team regarding IP: (45.83.x.x). We understand the urgency of this issue and will provide an update as soon as this is available. Rest assured that this ticket is being tracked and we will get back to you as soon as we have more information to offer.
Thank you for your patience.
Sincerely,
Sheikh Zaid
Outlook.com Deliverability Support
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Hi,
Vielleicht ein kleiner Tipp - DMARC Reporting. Microsoft macht das, man mag es kaum glauben.
Die DMARC-Berichte überwachen wir bereits aktiv. Lt. Berichten ist alles in Ordnung. Selbst jetzt (wo der Mailtransport nicht funktioniert) erhalte ich berichte, die bestätigen, alles sei in Butter.
Hier einmal die neusten Reaktionen:
Quote from MSOn 4/12/22 22:18, Hotmail Sender Support wrote:
Hello,
My name is Jijeesh TP and I work with the Outlook.com Sender Support Team.
As stated previously, I do not see anything offhand that would be preventing your mail from reaching our customers for the following IP : (45.83.x.x).
For more detailed information about best sending practices to Outlook.com users, please review the following white paper: http://download.microsoft.com/…272fb/enhance_deliver.pdf <https://nam06.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fdownload.microsoft.com%2Fdownload%2Fe%2F3%2F3%2Fe3397e7c-17a6-497d-9693-78f80be272fb%2Fenhance_deliver.pdf&data=04%7C01%7Cv-vakha%40microsoft.com%7C97b593a71ac84c0c639008d8a79e4426%7C72f988bf86f141af91ab2d7cd011db47%7C1%7C0%7C637443645490410617%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C1000&sdata=rpdRytzOjt%2BztinYRFJDa56RbeX8Y7pdCSirg3gFx3k%3D&reserved=0>
Sincerely,
Jijeesh TP
Outlook.com Deliverability SupportQuoteDear Jijeesh T,
thanks for looking into my case.
As stated previously, the issue persists: Your SMTP endpoint accepts mails with "250 2.1.5" but they neither appear in the mailbox nor in the Junk folder (Scenario 2, _enhance_deliver.pdf <http://download.microsoft.com/download/e/3/3/e3397e7c-17a6-497d-9693-78f80be272fb/enhance_deliver.pdf>)_.
I'm specifically trying to reach the mailbox "<mytest>@live.de". The mails do not appear there.
A similar issue was resolved two month ago after your colleague Numan escalated it to the "Escalations Team" on February 10, 2022.
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Jetzt ist es offiziell: Sie wissen nicht, was sie tun.
QuoteHello,
My name is Chander and I work with the Outlook.com Sender Support Team.
I do not see anything offhand with IP: (45.83.x.x) that would be preventing your mail from reaching our customers.
You may be able to find additional information on common delivery questions at the Outlook.com Postmaster Site found at https://mail.live.com/mail/postmaster.aspx I would like to highlight some key areas that I believe are appropriate to your company.
· Outlook.com has created the Smart Network Data Services (SNDS) program. This is a service that helps legitimate email senders work with their customers and partners to reduce spam originating from their IP. To register, please go to http://postmaster.msn.com/snds/ This program allows a sender to monitor the 'health' of their IPs.
· Monitor user complaints. Outlook.com also has a sender complaint feedback loop program called the Junk Email Reporting Program (JMRP). Enrolment in this free program will benefit you as a sender as it will keep your email lists updated and populated with interested Outlook.com customers. This program will help you to remove those Outlook.com customers who do not want to receive emails from your company. If you are interested in joining this program, please visit https://postmaster.live.com/snds/JMRP.aspx?wa=wsignin1.0.
While using the SNDS tool and enrolment in the JMRP will not allow emails from your mail servers to bypass our filters, these are in place to help legitimate companies deliver their emails to Outlook.com customers.
Apply for IP Certification by Return Path, a Validity Product?
If you are doing all the above and you continue to have deliverability issues, you may wish to consider joining Return Path's IP Certified Mail Program, a third-party program administered by Return Path, a Validity Product. Many legitimate mailers and marketers have qualified and joined this program to improve mail deliverability and decrease email from being filtered to the Junk E-mail Folder. Return Path's IP Certification (https://www.validity.com/products/returnpath/certification/) is the only service to which we subscribe
The troubleshooting steps in this email are recommendations only. Microsoft makes no guarantees that following these steps will guarantee deliverability to MSN, Outlook.com, or Live.com customers.
For more detailed information about best sending practices to Outlook.com users, please review the following white paper: http://download.microsoft.com/…272fb/enhance_deliver.pdf
Sincerely,
Chander
Outlook.com Deliverability Support
wenige Minuten später...
QuoteOn 4/12/22 18:34, Hotmail Sender Support wrote:
Hello,
My name is Chander and I work with the Outlook.com Deliverability Team.
Please ignore the previous email.
As mentioned earlier the connection and throttling limitation against your IP: [45.83.x.x] has been set to a more appropriate level based on your reputation. Please note that this does not guarantee that your mail will be delivered to a user's inbox, only that it will no longer be subject to the previous thresholds unless your IP/domain reputation degrades (or) until it exceeds its revised thresholds.
The troubleshooting steps in this email are recommendations only. Microsoft makes no guarantees that following these steps will guarantee deliverability to MSN or Outlook.com customers.
For more detailed information about best sending practices to Outlook.com users, please review the following white paper: http://download.microsoft.com/…272fb/enhance_deliver.pdf
I hope that the information I provided you was helpful. You may also find additional information on common delivery questions at the Outlook.com Postmaster site found at http://postmaster.msn.com/
Sincerely,
Chander
Outlook.com Deliverability Support
Quote from ichDear Chandler,
thanks for looking into my case.
Thank you for providing me with the best sending practices. I carefully reviewed them and I would like to inform you that I confirm that the server configuration not only complies with, but exceeds the requirements, since we implement IPv6, DKIM and DMARC.
However, despite your adjustments to the throttling limitations, the issue persists: Your SMTP endpoint accepts mails with "250 2.1.5" but they neither appear in the mailbox nor in the Junk folder (Scenario 2, enhance_deliver.pdf )
I would like to kindly remind that I experienced the same issues in Ticket SRX<..>ID. Maybe this will help you with debugging.
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Und wieder gehts von vorne los:
Quote from MSDear A
Please note that your ticket number is in the subject line of this mail.
45.83.x.x/32
Note: Errors are unlikely, however, if an error is indicated, please resubmit the specific IP or IP range.
Thank you,
Outlook.com Deliverability Support
Quote from AlixxDear Outlook.com Deliverability Support,
I just confirmed that the deliverability issues still exist for:
IP: 45.83.x.x/32
IPv6: 2a03:x:x:x:x:x:x:38
Please check Ticket SRX<..>ID, since this failure happened two months ago and your colleague was able to fix it.
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Quote
On 2/12/22 13:00, Microsoft Customer Support wrote:
Hello, My name is Sai and I work with the Outlook.com Deliverability Support Team. We have implemented mitigation for your IP (45.83.106.*) and this process may take 24 - 48 hours to replicate completely throughout our system. Sincerely, Sai Outlook.com Deliverability Support.
Und tatsächlich kommen nun 96 Stunden nach der ursprünglichen Meldung die versendeten E-Mail nun auch wieder an. Vielen Dank an Alle!
~FC
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Mittlerweile wird sich totgestellt:
QuoteOn 2/11/22 10:55:
Dear Outlook.com Sender Support Team,
it has now been 24h since your last reply and 69h since the initial report. Unfortunately, the error persists as described. Could you please give me a status update? Will the mails be delivered after fixing the problem? What should I tell our customers?
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Voraussichtlich wird jetzt zum ersten Mal ein Mensch dieses Ticket zu Gesicht bekommen:
QuoteHello,
My name is Numan and I work with the Outlook.com Sender Support Team.
We will be looking into this issue along with the Escalations Team regarding IP:(45.83.106.*). We understand the urgency of this issue and will provide an update as soon as this is available. Rest assured that this ticket is being tracked and we will get back to you as soon as we have more information to offer.
Thank you for your patience.
Sincerely,
Numan
Outlook.com Deliverability Support